2020 szeptember 10.
Az elektromos hajtást, első osztályú komfortot és kőkemény off-road képességeket kínáló Ford Explorer Plug-In Hybrid első példányait most veszik át az új tulajdonosok.
Az Explorer Plug-In Hybridben egy 3,0 literes EcoBoost benzinmotorból, egy elektromotor/generátorból és egy menet közben regeneratív töltéssel, álló helyben pedig külső áramforrásról tölthető, 13,6 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból álló hajtáslánc működik, ami 457 LE teljesítményt és 825 Nm forgatónyomatékot kínál, így az Explorer a Ford legerősebb hibrid autója.
A 10 fokozatú automata sebességváltóval, Intelligens Összkerékhajtással és hétállású, terepfokozatokat is tartalmazó Üzemmódválasztó rendszerrel kiegészített hajtáslánccal az autó képes akár hét embert is teljes kényelemben szállítani, 2.500 kg1 tömeget vontatni és 48 kilométeren át (NEDC) tisztán elektromos hajtással haladni (WLTP: 42 km), miközben NEDC-ciklusban mért legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása mindössze 2,9 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 66 g/km (WLTP-értékek: 3,1 l/100 km, illetve 71 g/km).2
A vezetéssegítő és prémium kényelmi technológiák átfogó kínálatának köszönhetően a vadonatúj Explorer Plug-In Hybrid bármilyen forgalmi helyzetben relaxált és magabiztos vezetési élményt nyújt.
A stresszmentes autózást olyan megoldások támogatják3, mint a Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, vagy az új Tolatási Fékasszisztens. Az ST-Line és a Platinum modellváltozatokban 14 hangszórós B&O hangrendszer,4 10,1 colos kapacitív érintőképernyő, valamint Háromzónás Elektronikus Hőmérséklet-szabályozás és FordPass Connect modem5 gondoskodik a kellemes utazásról.
A Terepválasztó rendszer választható üzemmódjainak (Normál, Sport, Földút, Csúszós út, Vontatás, Eco, Mély hó és homok) segítségével a vezető mindig az adott út-, időjárási- és terepviszonyoknak megfelelően autózhat, miközben a 12,3 colos digitális műszeregység grafikája az éppen kiválasztott üzemmódnak megfelelően alakul át. A terepezést a Lejtmeneti Szabályozás teszi még egyszerűbbé.
Technológia a kellemes autózásért
A kifinomult vezetéssegítő technológiákat kifejezetten arra tervezték a Ford mérnökei, hogy a nagyméretű járművel a sűrű városi forgalomban és az országúton egyaránt könnyű legyen közlekedni.
Az Aktív Parkolóasszisztens 2.0 segítségével az Explorer teljesen automatikusan, egyetlen gombnyomásra beáll a párhuzamos vagy merőleges parkolóhelyekre.3 A technológia része a teljesen automatizált Kiállássegítő rendszer is, ami segít a párhuzamos parkolóhelyekről történő kiállásban.
A Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha egy autó keresztezi az Explorer nyomvonalát, miközben kitolat egy parkolóhelyről.3 Emellett az Európában elsőként bevezetett Tolatási Fékasszisztens radarral és ultrahangos szenzorokkal érzékeli az Explorer útjában feltűnő, 28 cm-nél magasabb és 7,5 cm-nél szélesebb akadályokat, és automatikusan fékez, hogy megelőzze az ütközést, ha az autó lassan, 1,5-12 km/óra sebességgel halad, például amikor kitolat a kocsifeljáróról.3 Ugyancsak az alapfelszereltség része 360 Fokos Kamerarendszer is.3
Az Aktív Fékezés technológiával kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer érzékeli az úttesten vagy annak közelében felbukkanó embereket és kerékpárosokat, illetve azokat, akik keresztezhetik az autó nyomvonalát, és ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésre, a rendszer automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést. 3
Az araszoló forgalomban, az autópályákon és a hosszú vidéki utazások során egyaránt hasznos segítséget jelent a Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC).3 Ez a technológia biztosítja, hogy az Explorer Plug-In Hybrid kényelmes és biztonságos követési távolságot tartson, miközben mindvégig a forgalmi sáv közepén tartja az autót. Ráadásul a rendszer azt is biztosítja, hogy a jármű ne lépje túl a megengedett sebességhatárt, mert figyeli az úttest fölötti kijelzőket és az út szélén elhelyezett jelzőtáblákat, és ezeket összeveti a fedélzeti navigációs rendszer információival.
A Stop & Go funkció segítségével az ACC rendszer az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót, majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egy helyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép.
“Nem arról van szó, hogy öncélúan teletömjük az autót technológiával,” magyarázta el Torsten Wey, a Ford Európa vezetéssegítő és biztonsági technológiákért felelős igazgatója. “Sokkal inkább az élmény javítása a cél: az, hogy csökkentsük a vezetés stresszét, és segítsünk az autósoknak, hogy kellemesebben érezzék magukat a volán mögött.”
A baleseteket megelőző vagy azok súlyosságát mérsékelő további technológiák sorában szerepel még a Sávtartó Asszisztens3 is; ez az egyik olyan rendszer, ami sok más technológia mellett hozzájárult ahhoz, hogy az Explorer Plug-In Hybrid maximális, 5 csillagos besorolást kapjon az Euro NCAP független törésteszt-hatóság vizsgálatán.7
Az Euro NCAP magas pontszámmal jutalmazta a felnőtt és gyermek utasok biztonságát. Egy, az autóiparban elsőként alkalmazott technológia lehetővé tette, hogy a Ford mérnökei ultranagy szilárdságú martenzites acélidomokat építsenek be a szélvédőoszlopokba és a tetőbe, még erősebbé téve ezzel a biztonsági utascellát.
Tágas tér az élet minden öröméhez
Tekintélyt parancsoló méreteiből az Explorer belül is a lehető legtöbbet hozza ki, hiszen az autó akár hét felnőtt számára is kényelmes és bőséges helyet kínál. A mindhárom üléssorban közel 1 méteres fejtérnek, illetve az első és második üléssorban több mint 1,5 méteres váll- és csípőtérnek köszönhetően minden utas maradéktalanul kiélvezheti az Explorer kabinjának luxusát. Praktikus megoldás az öt darab 12 voltos elektromos csatlakozó, a dupla USB-portok, a 12 pohártartó és a Háromzónás Elektronikus Hőmérséklet-szabályozás.
A hétüléses elrendezés maximális rugalmasságot kínál, két üléssel pedig akár 2274 literes csomagtér is kialakítható. A motoros mozgatású EasyFold harmadik üléssor segítségével a kabin elrendezése bármikor könnyen hozzáigazítható az utasok és a csomagok számához, és összesen 123 liternyi rakodóhely áll rendelkezésre, hogy mindenki könnyen elhelyezhesse személyes holmiját.
Az autó alapfelszereltsége kifejezetten bőséges: a vezető és utasai kényelméről olyan megoldások gondoskodnak, mint a hűthető/fűthető, 10 irányban motorosan állítható, masszázsfunkciót is kínáló első ülések, a fűthető ülések a második sorban, a vezeték nélküli töltő a kompatibilis készülékekhez, a kihúzható napárnyékolók a második üléssorban és sötétített üvegezés a második és harmadik üléssorban. Mindezt 14 hangszórós, 980 wattos prémium B&O hangrendszer egészíti ki.
A szintén alapáras FordPass Connect beépített modem segítségével az autó tulajdonosa számos funkciót kezelhet távirányítással a FordPass mobil alkalmazáson8 keresztül; ilyen például az Ajtózárás/nyitás, a Távindítás,9 a Járműkereső vagy a Járműállapot, amivel ellenőrizhető az üzemanyagszint, a riasztó állapota, a gumiabroncsok nyomása, az olaj élettartama és sok más egyéb is.
A FordPass alkalmazás új szolgáltatásokat is kínál, amelyek révén az Explorer tulajdonosa még inkább kiélvezheti az elektromos autózás előnyeit. Ilyen az akkumulátor töltöttségi szintjének ellenőrzése, a töltőállomások keresése, az utazási és töltési naplózás, vagy az, hogy a tulajdonos előre beállíthatja a jármű feltöltésének időpontját, jobban kihasználva az előnyös villamosenergia-tarifákat, és biztosítva, hogy az akkumulátort mindig a kívánt szintre tölthesse fel.
A középkonzolon elhelyezett 10,1 colos, álló helyzetben beépített érintőképernyőt (alapáras a Platinum és az ST-Line változatban) a könnyű áttekinthetőség kedvéért teljesen kitöltik a navigációs térképek, de ha kell, a kijelző meg is osztható, hogy az audiorendszer adatait is megjelenítse. A kapacitív üveggel fedett képernyőt az utasok az okostelefonoknál és tableteknél már megszokott mozdulatokkal kezelhetik, így gyorsabb és praktikusabb a SYNC 3 rendszer használata.
Egyedi karakter
Az Explorer Plug-In Hybrid modell Platinum és ST-Line változatai látványosan kihangsúlyozzák az SUV hatásos külső dizájnját és modern utastér-kialakítását.
Az ST-Line kivitel látványos, 20 colos, fekete, csiszolt felületű könnyűfém keréktárcsákat kap, míg a Platinum modelleken ugyanezek a kerekek matt felületkezeléssel jelennek meg.
Az ST-Line modellek jellegzetessége a ragyogó feketére fényezett, egy darabból készült hűtőrács, valamint a magas fényű fekete tetősínek és ablakkeretek. Az üléseket, a szőnyegeket és a sportos, alul lapított karimájú kormánykereket piros öltések díszítik, a műszerfalon pedig karbonszál-hatású dekorációs elemek láthatók.
A Platinum modellváltozatok egy darabból készült hűtőrácsa selyemfényű fényezést kap, akárcsak a tetősínek és az ablakkeretek. A műszerfal dekorációs elemei valódi fából készülnek.