A harmadik negyedév európai értékesítési eredménye a Fordnál: Rekordszintű SUV-eladások és továbbra is piacvezető hely az európai haszongépjármű piacon

forrás: Ford Vagép

2020 október 22.

A Ford a 3. negyedévben 299.632 (-4,2%) járművet értékesített  a 20 hagyományos európai piacán*, ami 7,6% piaci részesedést jelent.

A 3. negyedévben továbbra is a Ford az 1. számú európai haszongépjármű-márka, és a vállalat 15,1%-ra növelte piaci részesedését 20 hagyományos európai piacán

A Ford 94.565 (+3,8%) haszongépjárművet értékesített a negyedévben, ami 1993 óta a legjobb negyedéves eredmény. A haszongépjárművek iránti keresletet a házhoz rendelt árucikkek iránti igény bővülése is érezhetően élénkítette

A Ford 64.651 darab Transit, Transit Custom és Tourneo Custom modellt értékesített, ami 1993 óta a legjobb negyedéves eredmény, és 10,3 százalékos javulást jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Az szeptemberben bemutatott 5 tonnás Transit pedig tovább erősíti a Ford áru- és személyszállító flottáját.

Az új Ford Puma eladásai (42.362 db) a teljes Ford SUV-értékesítés közel felét tették ki. A szeptember végén bemutatott vadonatúj Ford Puma ST az európai piac legelső kompakt SUV-modellje, amelyben elérhetők a Ford Performance teljesítménynövelő technológiái.

A nyár folyamásn Európában is bemutatkozott a konnektoros hibrid hajtást kínáló, hétüléses, terepen is jól használható, 3 literes Ford Explorer PHEV. A karizmatikus, fényűző kidolgozású és felszereltségű SUV-ból már több mint 1000 darab kelt el Európa-szerte.

“Magyarország az európai Ford országok között kiemelkedően teljesített, mind az első háromnegyed éves teljesítmény, mind a szeptemberi eladások alapján az előkelő második helyet foglaljuk el a piaci részesedés rangsorban. Itthon 1881 darab személy és haszonjárművet értékesítettünk szeptemberben, ami meghaladta a tavalyi év értékesítési darabszámait. Az első háromnegyedév értékesítési számai alapján ugyancsak a Ford vezeti a személy és kishaszonjármű összesített piacot 12,13 százalékos részesedéssel, és 12773 darabos értékesítéssel amely adat azonban már 20 százalékos visszaesést mutat a tavalyi év hasonló időszakához képest, köszönhetően a második negyedévben a COVID járvány miatt tapasztalt erőteljes piaci visszaesésnek” mondta el Szabó Attila, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.