Ford Mustang Boss 440 lóerővel

forrás: Ford Vagép

2010 szeptember 15.

Az új Ford Mustang Boss 302 félelmetesebb, mint bármelyik korábbi névrokona: 440 lóerőt szabadít az aszfaltra, így méltó 1969-es elődjének félelmetes hírnevéhez. A 412 lovas Shelby GT 500 után itt egy még erősebb kivitel, amely nem csupán erősebb, látványosabb is a többi kivitelnél.

Különleges, narancssárga-fekete festéssel, 19 hüvelykes felnikkel, Pirelli P-Zero gumikkal és 28 plusz lóerővel. Ez utóbbiért és az 515 Nm-es csúcsnyomatékért megizzadtak a fejlesztők, új szívó- és a kipufogórendszert, illetve vezérműtengelyeket kellett kialakítaniuk a teljesítmény növeléséhez.

A lényeg persze nem is a számszerű teljesítménynövelés volt, inkább a vezetési élmény javítása. Ezért kapott a Boss merevebb rugókat, keményebb lengéscsillapítókat, kevésbé rugalmas szilenteket és vaskosabb hátsó kanyarstabilizátort: így közvetlenebbül reagál a kormánymozdulatokra, és kiszámíthatóbban viselkedik kanyarban. Érdekes, hogy a lengéscsillapítók ugyan állíthatók, de nem elektronika dönt az aktuális beállításokról: a sofőr maga választhat öt statikus állás közül. A váltó egy kis ejtésű, kézi kapcsolású hatsebességes, amelyet viszonylag rövid végáttétellel kombináltak, így a többlet-teljesítmény elsősorban gyorsításnál jelentkezik.

A 302-es nem a leggyorsabb Mustang, de ez az a változat, amely viszonylag elfogadható áron elérhető, mégis egy komoly sportkocsi dinamikáját nyújtja. Nálunk marad a Ford Focus RS, mely igazi sláger. Egy meghatározott példányszám – pontosan 500 – készült belőle, de csak 6 darab lesz egész Magyarországon. A 2,5 literes, öthengeres turbómotor teljesítményét 350 lóerőre növelték, amihez 460 Nm nyomaték társul.