2010 augusztus 4.
A közösségi médiák iránti egyre növekvő kereslet újabb lépésre ösztönözte az autógyártókat is. A Ford lépett elsőként és bejelentette, hogy elkészült a világ első Twitter-autója, amely egy átalakított Ford Fiesta.
A járművet a vállalatnál egyszerűen csak AJ-nek nevezik. A tesztprogram célja, hogy az autógyártók felkészüljenek a fogyasztók változó igényeire és a gépkocsikban is elérhetővé váljanak az internettechnológiák, valamint hogy profitálni lehessen az ezekben rejlő lehetőségekből.
Lassan besötétedik, ideje, hogy bekapcsoljuk az elülső fényszórókat – olvasható AJ egyik tipikus Twitter-üzenete, míg egy másik szerint: Nincs forgalom, nem esik az eső és élvezem a kanyargós utat.
A twitterezés integrálása a fedélzeti rendszerbe azonban csak az első lépés, a jövőben számos más, például úgynevezett geolokációs szolgáltatást ötvöznek a jármű rendszerével. Ezek segítségével a vezető bármikor automatikusan csatlakozhat majd online kapcsolataihoz. “AJ valóban teljesen önállóan küldi el a Twitter-üzeneteket” – hangsúlyozta Joe Rork, a Ford járműkutatási és -stratégiai csoportjának munkatársa. Ezt egy Auto-matic Blog nevű különleges szoftver teszi lehetővé, amely az út közben gyűjti és elemzi a telemetriai, valamint a sebességgel, gyorsítással és fékezéssel kapcsolatos adatokat, illetve ezeket összehasonlítja az aktuális webes információkkal.