2010 január 20.
Az ST-család legújabb tagja bemutatkozik a nyíregyházi Ford Vagép autószalonban. Az új Focus ST külseje illik hihetetlen teljesítményéhez. A fényezés ragyogó, izgalmas színválasztékát jól kiegészítik az utastér kétszínű kárpittal ellátott Recaro sportülései, a szénfekete plafonkárpit, a rejtett fényforrások, a sportműszerek és a háromküllős, bőrborítású sportkormány.
Az új Focus ST magában hordozza az összes olyan sportos tényezőt, amely jellemzi a Ford népszerű ST modelljeit. Mintegy 220 lóerős teljesítménye, új, az erőforráshoz tuningolt karosszériája nem csupán elképesztő erőt, de fantasztikus úttartást is ígér.
Az új Focus ST-ben erős 2,5 literes, 5 hengeres Duratec ST motor dolgozik, amelyet egy hatfokozatú kéziváltóval láttak el. Az autó 225/40-es gumikon fut, amelyek 18X8 colos alumíniumfelnikre feszülnek. Az első lökhárító magasságának kismértékű áthelyezésével a Focus ST tömegközéppontja mélyebbre került. A hátsó lökhárító áttervezésekor ügyeltek arra, hogy a néző tekintetét a krómozott végű sportkipufogókra terelje. A különleges ST jelvény elhelyezése is a Focus ST dinamizmusát erősíti.
A Focus ST műszerfalán helyet kapott egy külön opálos alumíniumformába öntött sport-vezérlőegység, amelyről a vezető leolvashatja a turbófeltöltő nyomását, az olaj hőmérsékletét és az olajnyomást.
Kívül szépség, belül szörnyeteg az új FordFocus ST