Extrém körülmények között tesztelik az új Focus-t

forrás: Ford Vagép

2010 szeptember 1.

A jövőre Európában, Amerikában és Ázsiában egyszerre érkező legújabb generációs Ford Focus-t a bolygó legextrémebb helyein teszi próbára: autóztak vele befagyott tavakon, átvágtak vele a legforróbb sivatagokon, és túlterhelve kanyarogtak vele az Alpok szerpentinjein, hogy a modellt a lehető legmegbízhatóbbá formálják.

A magaslat ugyanúgy hat az autókra, mint az emberre. Minél magasabban vagyunk, annál kevesebb az oxigén a levegőben, ezért nehezebbé válik a lélegzés, a működés. A Ford elvárja termékeitől, hogy minden tengerszint feletti magasságon tökéletesen működjenek, ezért a vállalat gyakorta használja tesztelésre az osztrák Alpokban lévő Grossglockner alpesi hegyi utat.

A Ford járműintegrációs mérnöke, Bernd Herweling két teljes hetet töltött itt, s naponta 200 kilométert vezetett fel és le a szerpentinen. Különböző erőforrásokkal, benzines és dízelmotorokkal teszteljük itt a Ford Focus legújabb generációját. A vevők szemszögéből értékeljük az autók vezethetőségét meredek hegyi utakon. Azért vagyunk itt, hogy tisztán lássuk, miként teljesít az autó a meredeken hegyi utakon felfelé és lefelé.

Miközben Bernd és Markus elemzik a laptopok adatait, kisebb tömeg gyűlik össze az álcázott Focusok körül. Néhányan fényképet készítenek, sokan pedig az ablakhoz nyomják arcukat, hogy lássák, milyen az utastér.

A körülmények extrémek, de éppen ezért vagyunk itt. Ha egy autó ebben a környezetben is teljesíti a célkitűzéseket, akkor szinte mindennel megbirkózik majd, amit a vevők várnak tőle!

Mikor majdnem elérjük a lejtő alját, ahol egy másik, erősen álcázott Focus nehéz, négykerekű utánfutót vonszol felfelé. Bernd elmagyarázza kollégája feladatát: stabil 30 km/órás sebességet kell tartania egészen a csúcsig. Ilyen tempó mellett kevés levegő halad át a hűtőn, így a motor hűtőrendszere igazán kemény próbatétel előtt áll.

Az utánfutós tesztelés nagyon fontos, teszi hozzá Bernd. Tengerszinten ezzel az autóval és ezzel a motorral másfél tonna is vontatható. Ám itt fent, a ritkább levegőben a motor szenvedni fog. Elmegyünk egészen a határig, hogy lássuk: mennyit képes a hegyre felhúzni a kocsi, és hogyan teljesít a kuplung a magaslaton az emelkedőn való induláskor.

A 48 kilométer hosszú, nehéz kanyarokkal tűzdelt útvonal legmagasabb pontja 2.054 méteren van – az útépítés e gyöngyszeme az autózás és a motorozás szerelmeseinek Mekkája. Emellett pedig tökéletes hely arra is, hogy elvégezzék az új generációs Ford Focus magaslati tesztelését.