2010 április 28.
Autót fejleszt a két cégóriás a Ford és a Microsoft, az Ford Ka modellek Messenger kiadásában már csetelni is lehet a Windows Live Messengerrel. A Ford elsősorban elektromos modelljei kifejlesztéséhez veszi igénybe a Microsoft segítségét, amelyekből a következő 3 évben ötfélét dobnak piacra.
Ehhez a munkához járul hozzá a szoftvergyártó a Hohm nevű, energiamenedzselő alkalmazással. Az internetre csatlakozó szoftver segít meghatározni, hogy mely napszakokban lehet a leghatékonyabb az elektromos autók töltése, és emellett az áramszolgáltatót is segíti az elektromos járművek miatt megnövekvő energiaigény kiszolgálásában azzal, hogy felméri a villanyautó-tulajdonosok szokásait.
[youtube]imnnNy0hF7A[/youtube]
Az elektromos autó nagy problémája a hatótávolsága és hosszú töltési ideje. A privát felhasználók egy része épp azért idegenkedik tőlük, mert 160-200 km-es maximális hatótávolságuk a használat módjának függvényében jelentősen lerövidülhet, az utántöltésük pedig hosszadalmas, jellemzően 6-8 órát vesz igénybe. A Hohm, illetve a fejlesztés alatt álló iPhone alkalmazás, amely az autó aktuális töltöttségi szintjét jelzi, legalább a villanyautó-használók bizonytalanságát eloszlathatja, ami önmagában is nagy lépés e járműtípus elfogadtatása felé.