2010 január 22.
A Ford a hétszemélyes egyterűkből álló kínálatát két új taggal gyarapítja. A forma mellett a méretekben és a tartalomban is akadnak hasonlóságok, ennek ellenére két önálló modellről beszélhetünk. A Galaxy továbbra is hétszemélyes maradt, amely a gyár kínálatában elsőként teljes mértékben a Ford európai részlegének tervei alapján született, és Belgiumban szerelik össze. Ezzel szemben a sportos S-MAX egy, a Galaxyhoz hasonló, de csupán 5+2 személyes egyterű, amely a következő Mondeo alapjait hasznosítja.
Mindkét autó elejét a markáns orrkiképzés és a dinamikus fényszóró határozza meg. Különösen az S-MAX oldalnézete mutatja, mit jelent a kinetikus design. A lendületes tetővonal, a kerékívek kiemelt szerepet kapnak, a hátsó ablakvonal kifejezetten dinamikus. Érdekes a hatalmas opcionális panorámatető, vagy a légterelőként funkcionáló csomagtartósín.
A küllemhez hasonlóan apró különbségeket fedezhetünk fel az utastérben is. A műszerfal mindkét autóban lendületes és elegáns, de az S-MAX több alumíniumhatású berakást kapott, amitől sportosabb hatású. Ezt erősítik a kör alakú légbeömlő nyílások és a különleges kézifékkar. A variálhatóság kifogástalan, a Ford Flat System (FFS) lényege, hogy a második illetve a harmadik üléssort nem kell kivenni, az egyébként összehajtható ülések a padló síkjába simulnak.
Igazi újdonság a kormánykerék két kapcsolócsoportja és a műszeregység központi kijelzője, amely alapfelszerelés mindkét autóban. A használatát jelzőhangrendszer teszi könnyűvé. Hét személlyel az S-MAX csomagtere 285 liter, de maximálisan 2000 liter, a Galaxy esetén alaphelyzetben 2325, lehajtott második és harmadik üléssorral 435 liter.
A két autó motorválasztéka is jól mutatja, milyen felhasználói körnek készültek. Az S-MAX motorválasztékában két Duratec benzines és három új generációs Duratorq TDCi dízel szerepel. A kétliteres 145 lóerős mellett igazi unikum a Focus ST-ből átvett öthengeres, 220 lóerős turbómotor. A dízelpalettában 1,8 és 2 literes motorok szerepelnek, 125 és 140 lóerővel.
Az S-MAX és a Galaxy is megkapta a Ford intelligens védelmi rendszerét. Újdonság az interaktív járműdinamika-szabályozás (IVDC) és az aktív futómű, amely változó lengéscsillapítást, adaptív sebességszabályozóval kombinált radaros távolságtartót, ESP-t, indulássegítőt (HLA) és abroncsnyomás figyelőt is tartalmaz. Fontos szempont az aktív és a passzív biztonság, így a Ford intelligens védelmi rendszerét tökéletesítették, és vezetőoldali térdlégzsák társul a front-, oldal- és függönylégzsákokhoz.